Gå videre til hovedindholdet

Derfor er ejerløsninger vejen frem i web-branchen!

På nuværende tidspunkt har du måske dit eget website eller webshop hos et webbureau hvor du betaler et løbende gebyr. Eller måske står du overfor dit første webprojekt. I så fald, så er dette indlæg noget for dig, da der er penge at spare. 

Fordelen ved, at du ejer dit website eller webshop

Hvis vi starter med fordelen på ejerløsninger, så ligger det i ordet. Nemlig, at du ejer dit website eller webshop. Du undgår derved de løbende gebyrer og de ekstremt høje priser ved ekstra funktioner som der er ved lejeløsninger (løsninger hvor du betaler et løbende gebyr for at have et website eller en webshop). Desuden skal du også være sikker på, at du vælger en løsning der er bygget med Open Source systemer som f.eks. Magento, VirtueMart, Joomla eller WordPress. Disse systemer er Open Source som betyder, at du kan tage din løsning ‘med dig’ overalt og samtidig få hjælp fra andre webbureauer, så du ikke er afhængig af ét webbureau, hvis du ønsker at skifte webbureau.

Din virksomhed bliver mere værd med en ejerløsning

Det betyder garanteret også meget for dig, at din virksomhed bliver mere værd – og det er lige præcis hvad din virksomhed gør med en ejerløsning. Værdien af dit website eller webshop tilhører nemlig din virksomhed og ikke et webbureau, som det ville have gjort hvis det havde været en lejeløsning. Dette kan blive meget kompliceret hvis du ikke ejer din løsning, da likviditeten ligger hos dit webbureau. Det gør det samtidigt også mindre interessant for mulige investorer i din virksomhed, da de kan se, at dit website eller webshop tildels er ejet af et webbureau.

Kan en lejeløsning ikke betale sig i det lange løb?

Hvis man ser direkte på omkostninger ved begge dele så kan en lejeløsning ikke betale sig. En ejerløsning kan være dyr i starten, men herefter ejer du din løsning fuldt ud og har derved også mulighed for at sælge eller viderudvikle den som det passer dig. Dette kan du ikke med lejeløsning, da det i princippet er dit webbureau som ejer din løsning.
Hvis du overvejer en ejerløsning skal du se efter følgende…
1. Er det Open Source løsning (Magento, VirtueMart, Joomla, WordPress)?
2. Den billigeste løsning er ikke altid den bedste for dig og omvendt – tænk det igennem og tænk på fremtiden.
3. HUSK at få en deadline på projektet!!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...