Gå videre til hovedindholdet

Derfor er ejerløsninger vejen frem i web-branchen!

På nuværende tidspunkt har du måske dit eget website eller webshop hos et webbureau hvor du betaler et løbende gebyr. Eller måske står du overfor dit første webprojekt. I så fald, så er dette indlæg noget for dig, da der er penge at spare. 

Fordelen ved, at du ejer dit website eller webshop

Hvis vi starter med fordelen på ejerløsninger, så ligger det i ordet. Nemlig, at du ejer dit website eller webshop. Du undgår derved de løbende gebyrer og de ekstremt høje priser ved ekstra funktioner som der er ved lejeløsninger (løsninger hvor du betaler et løbende gebyr for at have et website eller en webshop). Desuden skal du også være sikker på, at du vælger en løsning der er bygget med Open Source systemer som f.eks. Magento, VirtueMart, Joomla eller WordPress. Disse systemer er Open Source som betyder, at du kan tage din løsning ‘med dig’ overalt og samtidig få hjælp fra andre webbureauer, så du ikke er afhængig af ét webbureau, hvis du ønsker at skifte webbureau.

Din virksomhed bliver mere værd med en ejerløsning

Det betyder garanteret også meget for dig, at din virksomhed bliver mere værd – og det er lige præcis hvad din virksomhed gør med en ejerløsning. Værdien af dit website eller webshop tilhører nemlig din virksomhed og ikke et webbureau, som det ville have gjort hvis det havde været en lejeløsning. Dette kan blive meget kompliceret hvis du ikke ejer din løsning, da likviditeten ligger hos dit webbureau. Det gør det samtidigt også mindre interessant for mulige investorer i din virksomhed, da de kan se, at dit website eller webshop tildels er ejet af et webbureau.

Kan en lejeløsning ikke betale sig i det lange løb?

Hvis man ser direkte på omkostninger ved begge dele så kan en lejeløsning ikke betale sig. En ejerløsning kan være dyr i starten, men herefter ejer du din løsning fuldt ud og har derved også mulighed for at sælge eller viderudvikle den som det passer dig. Dette kan du ikke med lejeløsning, da det i princippet er dit webbureau som ejer din løsning.
Hvis du overvejer en ejerløsning skal du se efter følgende…
1. Er det Open Source løsning (Magento, VirtueMart, Joomla, WordPress)?
2. Den billigeste løsning er ikke altid den bedste for dig og omvendt – tænk det igennem og tænk på fremtiden.
3. HUSK at få en deadline på projektet!!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Søgeoptimering

Søgeoptimering der faktisk virker De fleste virksomheder anerkender værdi en af at meddele oplysninger om deres varer og tjenesteydelser på tværs af internettet, men en langt mindre del forstår effektiv online markedsføring. Historier om succesfulde online salgskampagner giver det indtryk, at alt hvad du behøver at gøre er at starte en iøjnefaldende sted og kunderne strømmer ind, meget mere er påkrævet. Det er værd at lære det, der adskiller den succesfulde hjemmesider fra skuffelser. SEO SEO er grundlæggende for online-salg succes og synlighed på internettet. I enkle vendinger vil SEO medvirke til at sikre, at din hjemmeside bruger alle søgeordene en person på udkig efter din tjeneste eller et produkt forventes at træde ind i Google, Yahoo, Bing eller en anden søgemaskine. For eksempel, tilpassede hvis du sælger mobiltelef oner, søgeord som "mobile" tilpassede "og" individualiserede "skal vises i en vis tæthed for at sikre dit web

webshop

Du vil gerne shoppe på nettet og samtidig støtte velgørenhed, uden at det koster dig en krone ekstra. Du går ind på ary.dk og vælger den webshop, du gerne vil shoppe hos. Alle køb gennem ary.dk støtter velgørenhed med op til 35 % pr. handel. Du shopper nu på webshoppen som du normalt ville gøre. Du har fundet produktet, du vil købe og gennemfører dit køb på webshoppen.  Da du er gået ind på webshoppen via os, er der sørget for, at en procentdel af dit køb bliver doneret til velgørenhed, og du har dermed støttet en god sag!  Når en webshop ønsker flere kunder og trafik til sit website, kan den virksomhed betale andre for at lede en kunde videre til webshoppen. Hvis der forekommer salg, belønner webshoppen med provision af det samlede salg. Dette kaldes affiliate marketing, og det er det vi gør brug af for at kunne samle penge ind. Vi donerer 100 % af sin provisi

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  Indholdssider  i kontrolpanelet I sektionen