Gå videre til hovedindholdet

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING)

SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.



Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret på mange års erfaringer, har vi valgt at opdele vores SEO ydelser i 3 trin som definerer hvor kompleks en indsats der skal sættes ind med:
  • SEO Pluto
  • SEO Merkur
  • SEO Jupiter

SEO 1

Indenfor dette trin, fokuserer vi vores SEO arbejde hen mod at din hjemmeside kan blive fundet når der søges efter din virksomhed. Vi tager udgangspunkt i, at din nye kunde ved at din virksomhed eksisterer, eksempelvis via PM (printed marketing) eller anden traditionel/utraditionel marketingsaktivitet. Derudover vil vi fokusere al vores energi på dit primære produkt og/eller din fysiske placering og sørge for at dit primære produkt vil blive sammenknyttet med din virksomhed. Typisk vil der være tale om 2-3 søgeord.

SEO 2

Når vi arbejder efter SEO Brille modellen, vil vi fokusere på at din virksomhed og din hjemmeside bliver synonym med dit primære produkt, herunder optimering af din eventuelle ekspertise og/eller fysiske placering. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde ikke nødvendigvis kender din virksomhed, men er ude efter et eller flere af de produkter som du kan tilbyde. Samtidig vil din hjemmeside dukke op på udvalgte brancheportaler samt hos velegnede Google søgepartnere. Der vil også være fokus på at placere din virksomhed på Google kortet og i større grad skele til loggede Google søgninger. Typisk vil der være tale om 4-10 søgeord

SEO 3

Hvis vi arbejder efter SEO Bras modellen, vil vi fokusere på at din hjemmeside og din virksomhed, bliver synonym med et større udvalg af dine produkter / ydelser. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde allerede er kunde hos din konkurrent og i sin søgen efter dennes produkter / ydelser vil blive overbevist om at besøge din hjemmeside og vælge netop dit produkt frem for din konkurrent. Vi vil også sikre at din virksomhed er til stede, hvor det er relevant, på de sociale medier, på alle typer af Google søgninger og at en grundig udvælgelse af de mest optimale brancheportaler mv. er tilknyttet din hjemmeside / virksomhed.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

How To Avoid Mistakes In Your Marketing Efforts

We all know the world of digital marketing is constantly changing and the lines are becoming more and more unclear between search, social, local and mobile marketing.With this in mind we are going to look at six things in this series that need to be avoided regardless of all the changes going on around us. 1. Not putting your phone number on your home page It appears from surveys conducted that as much as more than 60% of small businesses are missing out on a massive opportunity by not including their business phone number on on their website header, footer or home page. Another addition that needs to be added to this is that it is even more important that these not be included in an image, graphic or banner but be pure text. This is because in our new smartphone age, tablets and phones and even some browsers can detect phone number formats and turn these into click to dial buttons, however if this is put in a graphic this cannot be read by a smartphone and therefore adds another step…

Seo produkter

BASIC PAKKEBasic-pakken er til dig, der har en nyopstartet hjemmeside og ønsker at blive set på Google. SEO optimerer din hjemmeside, således Google nemt kan finde den samt give dig en høj rangering ved én enkelt søgning. Basic-pakken er god til dig, der har en ny eller lille hjemmeside samt en smule forståelse for tekstforfatning.
PLUS PAKKE Plus-pakken er vores mest købte pakke - den dækker nemlig de fleste ønsker! I pakken får du 1.000 ords SEO-optimeret tekstforfatning, som skal hjælpe dig med at skabe gode resultater på Google og give dig endnu større succes. Plus-pakken er god til dig, der har en forholdsvis lille hjemmeside eller webshop, dog dækker den også de større hjemmesider.
PREMIUM PAKKE Premium-pakken er til dig, som ønsker en god markedsføring på Google. Du får dobbelt op på on-page optimering, linkbuilding samt tekstforfatning i forhold til Plus-pakken. Denne pakke er til dig med en stor hjemmeside/webshop, men også til dig, der har en webshop med stort potentiale fo…