Gå videre til hovedindholdet

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING)

SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.



Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret på mange års erfaringer, har vi valgt at opdele vores SEO ydelser i 3 trin som definerer hvor kompleks en indsats der skal sættes ind med:
  • SEO Pluto
  • SEO Merkur
  • SEO Jupiter

SEO 1

Indenfor dette trin, fokuserer vi vores SEO arbejde hen mod at din hjemmeside kan blive fundet når der søges efter din virksomhed. Vi tager udgangspunkt i, at din nye kunde ved at din virksomhed eksisterer, eksempelvis via PM (printed marketing) eller anden traditionel/utraditionel marketingsaktivitet. Derudover vil vi fokusere al vores energi på dit primære produkt og/eller din fysiske placering og sørge for at dit primære produkt vil blive sammenknyttet med din virksomhed. Typisk vil der være tale om 2-3 søgeord.

SEO 2

Når vi arbejder efter SEO Brille modellen, vil vi fokusere på at din virksomhed og din hjemmeside bliver synonym med dit primære produkt, herunder optimering af din eventuelle ekspertise og/eller fysiske placering. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde ikke nødvendigvis kender din virksomhed, men er ude efter et eller flere af de produkter som du kan tilbyde. Samtidig vil din hjemmeside dukke op på udvalgte brancheportaler samt hos velegnede Google søgepartnere. Der vil også være fokus på at placere din virksomhed på Google kortet og i større grad skele til loggede Google søgninger. Typisk vil der være tale om 4-10 søgeord

SEO 3

Hvis vi arbejder efter SEO Bras modellen, vil vi fokusere på at din hjemmeside og din virksomhed, bliver synonym med et større udvalg af dine produkter / ydelser. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde allerede er kunde hos din konkurrent og i sin søgen efter dennes produkter / ydelser vil blive overbevist om at besøge din hjemmeside og vælge netop dit produkt frem for din konkurrent. Vi vil også sikre at din virksomhed er til stede, hvor det er relevant, på de sociale medier, på alle typer af Google søgninger og at en grundig udvælgelse af de mest optimale brancheportaler mv. er tilknyttet din hjemmeside / virksomhed.

Kommentarer

  1. The best digital marketing services will use social networking sites as well as other techniques garner the attention of audience. We have grown in scale with time and our SEO København services are now getting good reviews. Go through our website to know about the various positives about our team.

    SvarSlet
  2. Without hesitation you can follow our Bedste SEO firma Roskilde technique and help your business to grow. We are constantly working on many other ways to help your business grow and reach targeted audience on global platforms. Internet has certainly paved way for many small scale businesses around the world.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...