Gå videre til hovedindholdet

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING)

SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.



Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret på mange års erfaringer, har vi valgt at opdele vores SEO ydelser i 3 trin som definerer hvor kompleks en indsats der skal sættes ind med:
  • SEO Pluto
  • SEO Merkur
  • SEO Jupiter

SEO 1

Indenfor dette trin, fokuserer vi vores SEO arbejde hen mod at din hjemmeside kan blive fundet når der søges efter din virksomhed. Vi tager udgangspunkt i, at din nye kunde ved at din virksomhed eksisterer, eksempelvis via PM (printed marketing) eller anden traditionel/utraditionel marketingsaktivitet. Derudover vil vi fokusere al vores energi på dit primære produkt og/eller din fysiske placering og sørge for at dit primære produkt vil blive sammenknyttet med din virksomhed. Typisk vil der være tale om 2-3 søgeord.

SEO 2

Når vi arbejder efter SEO Brille modellen, vil vi fokusere på at din virksomhed og din hjemmeside bliver synonym med dit primære produkt, herunder optimering af din eventuelle ekspertise og/eller fysiske placering. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde ikke nødvendigvis kender din virksomhed, men er ude efter et eller flere af de produkter som du kan tilbyde. Samtidig vil din hjemmeside dukke op på udvalgte brancheportaler samt hos velegnede Google søgepartnere. Der vil også være fokus på at placere din virksomhed på Google kortet og i større grad skele til loggede Google søgninger. Typisk vil der være tale om 4-10 søgeord

SEO 3

Hvis vi arbejder efter SEO Bras modellen, vil vi fokusere på at din hjemmeside og din virksomhed, bliver synonym med et større udvalg af dine produkter / ydelser. Vi vil tage udgangspunkt i at din nye kunde allerede er kunde hos din konkurrent og i sin søgen efter dennes produkter / ydelser vil blive overbevist om at besøge din hjemmeside og vælge netop dit produkt frem for din konkurrent. Vi vil også sikre at din virksomhed er til stede, hvor det er relevant, på de sociale medier, på alle typer af Google søgninger og at en grundig udvælgelse af de mest optimale brancheportaler mv. er tilknyttet din hjemmeside / virksomhed.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

marketing og markedsføring på nettet

Vi er en virksomhed med kompetente folk med erfaring og viden om forskellige discipliner inden for marketing og markedsføring på nettet. Vores firma navn udtrykker, hvad der er vores primære fokus er, nemlig, markedsføring i søgemaskiner.

SEM står for Search Engine Marketing og vi kommer til at blive en bidragyder til dine markedsføringskroner generere flere indtægter (ROI), og det vil vi demonstrere for dig. Valget af den rigtige kanal på internettet er vigtig. Vi skal hjælpe dig med, samt til at sikre, at din markedsføring på internettet arbejder sammen med din øvrige markedsføring.

Du kan endda, med de enkle trin til at komme i gang med markedsføring i søgemaskiner. Men som i de fleste andre områder, kan resultatet blive langt bedre, hvis du bruger de professionelle. Vi tør sige, at vi er professionelle i området og kan hjælpe dig med at oprette, drive og overvåge din markedsføring på internettet. Gennem målinger dokumentere for dig, at du får relevante besøgende, hurtig ROI og øge…

En lokal søgning i søgemaskiner

Ønsker din virksomhed at være synlig i Google, når en potentiel kunde i området søger efter et produkt eller en service, som du giver? Vil din virksomhed gerne fuld kontrol over, hvilke oplysninger der er synlige i Google? Eller vil din virksomhed gerne ændre åbningstiderne for en bestemt periode, skal du ændre den angivne telefonnummer eller måske tilføje den korrekte logo? Så skal du læse videre her om Google Min Virksomhed.

Tag ejerskab af din virksomhed i dag
En lokal søgning i søgemaskiner er de mest almindelige rute folk hen, når de søger information om en lokal virksomhed, service eller produkt. For eksempel, de får den mest relevante pizzarestaurant i det lokale område, uanset om de søger efter "pizza restaurant, [sted]". Den post kan blive optimeret med, herunder adresse, åbningstider og telefonnumre (se klippet nedenfor). Hvis din virksomhed ikke har taget ejerskab af posten, er sandsynligheden lav, at din virksomhed vil være synlig i lokale resultat.

Ifølge Google…