Gå videre til hovedindholdet

Sådan skaber du et stort ekko på Google+

Først mine konkrete tips til, hvordan du skaber stort Google+ Ekko:
- Vær først: Dette er helt unikt at være den første med “referatet”, “nyheden” “tilbuddet” mv.
– Vær omhyggelig og deltaljeret: Det giver mere troværdighed.
– Formatteér dit indlæg: Overskrift, indledning/brødtekst, markeringer, hashtags.
– Vær ikke bange for at dele/tagge involverende personer: Det skaber engagement.
– Svar på kommentarer og hold dig ikke tilbage med at “takke” de personer, som deler din opdatering. Det holder dig social og skaber netværk.
For dig der se indlægget – Fortsæt til bunden.
For dig som vil læse om mine tanker bag min post – Fortsæt her:
Jeg mener, at det er 3. år i træk at konferencen afholdes og hvert år vokser popularitet og deltagerantallet. I år deltog ca 340 deltagere. De fleste med en baggrund som marketingassistent, webansvarlige, marketingkonsulenter og/eller selvstændige e-købmand. Alle med hensigten om at møde ligesindede ildsjæle indenfor online marketing og ikke mindst møde og få de seneste tips og tricks indenfor online marketing som konference 24 talere præsenterede. Konferencens 4 spor dækkede emner som E-mailmarketing, Google+, Adwords “Ti tips til de nyeste Adwords Features”, Tekniske SEO, Content Marketing med flere. Et program proppet med guldkorn.
Nå…Jeg gider faktisk ikke at lave referater af de resterende, men blot henvise til det opslag, som jeg postede på min Google+ side 3 kvarter efter at konference sluttede…Se nedenfor:
Konferencen sluttede i auditorium 2 hvor alle deltagere var samlet. Her gennemgik de 24 talere deres bedste 3 tips fra deres oplæg. De 3 bedste tips kogt ned på 3 min.. Her gik det stærkt. Jeg havde sat mig for at lave et referat af samtlige 72 tips, som ville blive præsenteret. Og det gjorde jeg.
Efter en time havde samtlige talere været på scenen med deres 3 bedste online marketing tips. Konferencens grand old man og arrangør Ib Potter takkede af og folk begyndte at stikke af. Det samme gjord jeg sammen med mine kollegaer.
Jeg havde sat mig for at uploade mit referat med de 72 tips online, så hurtigt som muligt! 
Jeg erfarede nemlig fra Marketing Camp, at det var svært at finde referater og snak om de forskellige oplægsholdere. In´gen (kun få) havde delt noget online. Jeg deltog ikke selv i konference i 2013 og savnede derfor virkelig referater eller links til slides mv. Jeg kunne ikke være den eneste, tænkte jeg. 
Da jeg 5 minuttere senere sag i bilen udenfor IT-universitet i København, hvor konference blev afholdt, var jeg allerede i fuld gang med at gennemlæse mine noter for taste/stavefejl og en kort formatteringsgennemgang. Jeg ville uploade mit ref. på Google+: Stedet hvor hashtagget for dagen havde været posted hele dagen (andet mest anvendte hashtag i danmark denne dag), og hvor danske online marketingfolk virkelig har fundet sig tilrette.
Som sagt, så gjort: Mindre en 45. min efter at jeg forlod auditorium 1, fik jeg posted mit indlæg med hele referatet. Formatteret til til Google+ med overskrift, indledning og afsnit hvor jeg havde tagget den enkelte oplægsholder sammen med de 3 tips vedkommende netop havde præsenteret kort forinden og selvfølgelig med hashtagget for dagen og øvrige relevante som #onlinemarketing mf. (tjek mit post for flere)
Jeg blev ikke overrasket da opslaget ret hurtigt fik et par +1ér og en enkelt deling (efter 5 min.). Derfra gik det stærkt. Så bare nedenfor. +1ér væltede ind og ret hurtigt fik jeg positive tilkendegivelser i kommentarfeltet og jeg lod også mærke til at flere oplægsholdere videredelte opslaget. Ærlig talt, så var jeg en smule bekymret for netop deres respons. Men det blev kun taget godt imod. Her ser du indlægget:
Omtalen fortsatte på Facebook
Dagen efter så jeg til min positive overraskelse af specialist i markedsføring og online marketing konsulent Lone Petersen havde delt mit indlæg på hans professionelle Facebook side og det indlæg allerede var blevet liket af yderligere 20. Samme tendens jeg så på Google+, hvor >15 nu havde delt min opdatering. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...