Gå videre til hovedindholdet

SEO – White Hat Succes eller Black Hat Udelukkelse

SEO – White Hat Succes eller Black Hat Udelukkelse 


I processen med at forsøge at vinde popularitet og bringe mere forretning, er der nogle virksomheder, der ser på at vedtage nogle af de almindelige former for løftestangsvirkningen gennem søgemaskine optimering. Dette kan hjælpe dem eller ryg brand og føre til deres websted få sortlistet fra indekset. Så ved slutningen af dagen, det virkelig betyder ikke noget, hvor god eller dårlig deres hjemmeside er, men hvad betyder de vedtager at øge trafikken.
De to metoder til rådighed for Søgemaskineoptimering er White hat SEO eller Black Hat SEO. Navnene lyder måske forvirrende, men de er tilstande, hvorigennem mennesker tiltrækker besøgende til siden. En af dette er etisk, mens den anden er uetisk og sidestilles med snyd. Så når en person eller organisation er desperat for nogle synlighed, kan de vedtage denne tilstand, som desværre fører dem til ballade.
White hat er den direkte vej til søgemaskine markedsføring og tilstanden for internet markedsføring, hvorigennem brugeren følger retningslinjer. De bruger teknikker godkendt af søgemaskinerne. Ved tweaking hjemmesiden, eller tilføje nogle ekstra ord, der kan tiltrække opmærksomhed, vil brugeren stole på links eller pay per click forvaltning for at øge deres trafik. Der er ingen tricks eller genveje, der anvendes her, indholdet af siden er oprettet for at tjene brugeren med information og ikke blot for SEO fordel. Også kaldet organiske søgeresultater, disse steder stole på deres egne styrker snarere end at manipulere med systemet.
På den anden side er sort hat SEO en rute mindre foretrukket, fordi det fører til forbud af hjemmesiden hvis det opdages. Her kan ejeren af webstedet har lagt i indhold bare så de lokke søgemaskiner. Det kunne være tekst skjult i ryggen drop, eller placeres væk fra skærmen. Det kaldes også spamdex, og er uetisk, ikke godkendt af søgemaskiner enten. Tilsløring eller usynlig tekst bruges også i disse websteder til at lokke kunder til at komme over til deres portal. Her er brugeren forsøger at con søgemaskinen til at tro deres hjemmeside har relevant tekst, når et søgeord er indtastet og så forsøger at øge placeringen af denne portal. Søgemaskineoptimering gennem denne metode vil føre til udvisning og tab af rang af den særlige hjemmeside fra indekset, og det vil ikke blive vist i resultaterne vises på søgemaskinerne.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...