SEO – White Hat Succes eller Black Hat Udelukkelse
I processen med at forsøge at vinde popularitet og bringe mere forretning, er der nogle virksomheder, der ser på at vedtage nogle af de almindelige former for løftestangsvirkningen gennem søgemaskine optimering. Dette kan hjælpe dem eller ryg brand og føre til deres websted få sortlistet fra indekset. Så ved slutningen af dagen, det virkelig betyder ikke noget, hvor god eller dårlig deres hjemmeside er, men hvad betyder de vedtager at øge trafikken.
De to metoder til rådighed for Søgemaskineoptimering er White hat SEO eller Black Hat SEO. Navnene lyder måske forvirrende, men de er tilstande, hvorigennem mennesker tiltrækker besøgende til siden. En af dette er etisk, mens den anden er uetisk og sidestilles med snyd. Så når en person eller organisation er desperat for nogle synlighed, kan de vedtage denne tilstand, som desværre fører dem til ballade.
White hat er den direkte vej til søgemaskine markedsføring og tilstanden for internet markedsføring, hvorigennem brugeren følger retningslinjer. De bruger teknikker godkendt af søgemaskinerne. Ved tweaking hjemmesiden, eller tilføje nogle ekstra ord, der kan tiltrække opmærksomhed, vil brugeren stole på links eller pay per click forvaltning for at øge deres trafik. Der er ingen tricks eller genveje, der anvendes her, indholdet af siden er oprettet for at tjene brugeren med information og ikke blot for SEO fordel. Også kaldet organiske søgeresultater, disse steder stole på deres egne styrker snarere end at manipulere med systemet.
På den anden side er sort hat SEO en rute mindre foretrukket, fordi det fører til forbud af hjemmesiden hvis det opdages. Her kan ejeren af webstedet har lagt i indhold bare så de lokke søgemaskiner. Det kunne være tekst skjult i ryggen drop, eller placeres væk fra skærmen. Det kaldes også spamdex, og er uetisk, ikke godkendt af søgemaskiner enten. Tilsløring eller usynlig tekst bruges også i disse websteder til at lokke kunder til at komme over til deres portal. Her er brugeren forsøger at con søgemaskinen til at tro deres hjemmeside har relevant tekst, når et søgeord er indtastet og så forsøger at øge placeringen af denne portal. Søgemaskineoptimering gennem denne metode vil føre til udvisning og tab af rang af den særlige hjemmeside fra indekset, og det vil ikke blive vist i resultaterne vises på søgemaskinerne.
Kommentarer
Send en kommentar