Gå videre til hovedindholdet

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel.
Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet.
Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke.
Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud af online markedsføring, kan du finde her på siden om online marketing – hvor du også lærer alt nødvendigt om PPC, CRO og alle de andre tre-bogstavs-forkortelser. Bare følg med!

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

marketing og markedsføring på nettet

Vi er en virksomhed med kompetente folk med erfaring og viden om forskellige discipliner inden for marketing og markedsføring på nettet. Vores firma navn udtrykker, hvad der er vores primære fokus er, nemlig, markedsføring i søgemaskiner.

SEM står for Search Engine Marketing og vi kommer til at blive en bidragyder til dine markedsføringskroner generere flere indtægter (ROI), og det vil vi demonstrere for dig. Valget af den rigtige kanal på internettet er vigtig. Vi skal hjælpe dig med, samt til at sikre, at din markedsføring på internettet arbejder sammen med din øvrige markedsføring.

Du kan endda, med de enkle trin til at komme i gang med markedsføring i søgemaskiner. Men som i de fleste andre områder, kan resultatet blive langt bedre, hvis du bruger de professionelle. Vi tør sige, at vi er professionelle i området og kan hjælpe dig med at oprette, drive og overvåge din markedsføring på internettet. Gennem målinger dokumentere for dig, at du får relevante besøgende, hurtig ROI og øge…

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.


Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret p…

Google ønsker virksomheder skal til at være mere proaktive

Vi har også skrevet et indlæg om vigtigheden af at have en optimeret virksomhedsfortegnelse i Google!
Rediger din virksomhedsfortegnelse direkte i søgeresultaterne
Google ønsker virksomheder til at være mere proaktive med at opdatere og bruge deres forretning notering. Opdatering af din virksomhed, for eksempel, deres åbningstider i ferier og helligdage, er det en win-win-situation for både Google og virksomheden selv. Derfor behøver du ikke nødt til at forlade Google-Søgning til at administrere din virksomhed.

I juli 2017 testet Google en kontrolpanelet for Google er Min Virksomhed, hvor virksomhederne er i stand til at redigere deres posteringer direkte i søgeresultaterne. I begyndelsen af september 2017 rullet opdateringen ud. Det eneste du behøver at gøre, er at være logget ind med den konto, der har ejerskabet af post. Så kan du bare søge for din virksomhed i Google-Søgning, og en menu, hvor du kan optimere din notering vil derefter være synligt over søgeresultater. Opdateringen…