Er du ved at være klar til at oprette din første annonce på Facebook, men mangler lige lidt inspiration og tips til, hvordan det gøres, så læs med nedenfor.
Tips og tricks til bedre Facebook annoncering
Alle – eller i hvert fald størstedelen – har i et eller andet omfang en profil på Facebook, og tjekker ofte, og der kommer nye opdateringer fra familie, venner, nyheder, sport og diverse firmaer. Det er derfor det oplagte medie at bruge, når du gerne vil nå ud til flere på én gang. Har du først fået nogle personlige følgere, som liker dine opslag og annoncer, går der ikke lang tid før end disse spreder sig som en steppebrand.
Ved at poste annoncer på Facebook kan du således opnå en større kontakt til omverdenen, og dermed skabe dig en større kundekreds, og dermed øge din omsætning.
Skræddersy dine Facebook annoncer
Det har selvfølgelig visse fordele at designe sine Facebook annoncer, så de passer bedst muligt til den målgruppe, du ønsker at ramme. Tænk over aldersgruppe, køn, område og kundernes interesser. Annoncerne bør være korte, gennemskuelige og fængende i deres opsætning.
Det er ved nogle annoncer muligt at tilføje en knap til f.eks. at guide kunden ind på din side eller at downloade en App.
Nå de rette mennesker med Facebook annoncer
Facebook annoncering tager udgangspunkt i dine omgangskreds, dine business partners og alle de profiler og grupper, der minder om disse. Annoncerne bliver automatisk vist til de brugere, der viser interesse inden for dit felt.
Annonceringspolitik ift. Facebook annoncering
Der er selvfølgelig nogle regler, der skal følges, når du ønsker at poste annoncer på Facebook.
For at være helt sikker på at alle regler overholdes, gennemser Facebooks medarbejdere alle annoncer, inden de evt. lægges ud på de sociale medie – det tager ca. 24 timer for en godkendelse.
De mest gængse regler er:
- Tekst i billeder i annoncer må ikke dække mere end 20% af billedet – dette gælder for så vidt også videoklip. Dette for at højne kvaliteten af din annonce.
- Billederne må ikke være overdrevne pornografiske.
- Husk at skrive Facebook med stort F, og skriv det med samme skriftstørrelse og -type som der bruges til den øvrige tekst.
- Det er forbudt at bruge Facebooks logo eller noget, der ligner. Du skal i stedet skrive navnet Facebook. Det er ej heller tilladt at gradbøje det, forkorte det eller skrive det som et flertalsord.
- Alle love om aldersbegrænsede annoncer i det pågældende destinationsområde skal overholdes. Ligeledes må der selvfølgelig heller ikke promoveres ulovlige produkter, tjenester eller aktiviteter.
FACEBOOK KAN ENDNU MERE
FÅ OPTIMALT UDBYTTE AF DIN TILSTEDEVÆRELSE PÅ FACEBOOK.
VERDENS STØRSTE SOCIALE NETVÆRK HAR LANGT MERE POTENTIALE END DE FLESTE ER KLAR OVER.
I takt med den øgede konkurrence om brugernes opmærksomhed på Facebook, stilles der nye krav til en virksomheds tilstedeværelse.
En besøgende skal mødes af noget unikt, involverende og fokuseret.
Lad os komme i gang med det!
FACEBOOK ER DOMINERENDE BLANDT DE SOCIALE TJENESTER.
Af Danmarks befolkning er 42 % (87 % blandt de 16-19 årige) tilknyttet en online social netværkstjeneste hvor Facebook har klart flest brugere. Et tal der er lidt lavere end FDIMs seneste opgørelse. 95% af brugerne af sociale netværkstjenester benytter Facebook.
FOR OVERSKUELIGHEDENS SKYLD, HAR VI SAMLET 3 FACEPAGE PAKKER TIL DIG NEDENFOR. VÆLG DEN, DU SYNES PASSER BEDST TIL DIG – SÅ KAN VI SNAKKE LIDT NÆRMERE OM SAGERNE.
FACEPAGE LITE4.000 DKK
FEATURES
- Design
- Opsætning
- Implementering på facebook
- Pre-like billede
- 1 side med indhold
- CMS system
- Hosting med SSL certifikat
- Mulighed for specialudvikling
- Bestil nu!
FACEPAGE MEDIUM6.000 DKK
FEATURES
- Design
- Opsætning
- Implementering på facebook
- Pre-like billede
- 3 sider med indhold
- CMS system
- Billede slider
- Hosting med SSL certifikat
- Mulighed for specialudvikling
- Bestil nu!
KONKURRENCE8.000 DKK
FEATURES
- Design
- Opsætning
- Implementering på facebook
- Pre-like billede
- Konkurrence Modul
- CMS system
- Hosting med SSL certifikat
- Mulighed for specialudvikling
- Bestil nu!
KONTAKT
HVIS DU BRÆNDER INDE MED NOGLE SPØRGSMÅL TIL DENNE HJEMMESIDE, ELLER VORES SERVICES I DET HELE TAGET, ER DU MEGET VELKOMMEN TIL AT KONTAKTE OS.
UDVIKLING
Vores kernekompetence er udviklingen og implementeringen af unikke og skræddersyede Pages til vores klienter.
Vi sætter os ned og snakker om jeres ønsker og målsætninger, og skaber derefter det rette udtryk for jer på verdens største sociale netværk.
RÅDGIVNING
Du kan vælge at få en solid rådgivning – enkeltstående eller i forbindelse med din nye FacePage
– hvor vi kan hjælpe dig med at udnytte FacePages på Facebook. Ring og hør mere!
STRATEGI
De bedste markedsføringstiltag er som regel en del af en overordnet strategi.
Vi kan hjælpe med at binde forskellige elementer sammen – bl.a. på Facebook – og således skabe sammenhængende og effektive kampagner.
Kommentarer
Send en kommentar