Gå videre til hovedindholdet

Fordele ved IT-sikkerhed

Eksperter tager effektivt hånd om din IT sikkerhed, så du kan fokusere på at drive din virksomhed.Dine stationære og bærbare computere, filservere og Microsoft Exchange-servere er beskyttet uden ekstra investeringer i hardware.
Altid opdateret IT SikkerHeD takket være de automatiske sikkerheds-opdateringer og opgraderinger af softwaren.Effektiv beskyttelse, der ikke belaster computerne.
Behøver du at vide mere?
IT-sikkerhed handler om at beskytte den viden og de processer, som organisationens forretnings – og dermed eksistensgrundlag – er baseret på. For de fleste virksomheder er store udfordringer forbundet med at stykke det rigtige sikkerhedsniveau sammen i organisationen – og opnå den rigtige effekt. Generelt bruges IT-sikkerhed til at sørge for, at informationer kun kan ses af de personer, der har “lov”. Det er et meget bredt spørgsmål, men der er ikke grundlæggende forskel på IT-sikkerhed for private og virksomheder, bortset fra kompleksiteten.
IT-sikkerhed dækker over mange ting, i erhvervsvirksomheder er det typisk
  • tillade/blokere for fil adgang (evt. må nogle kun læse en fil, mens andre på skrive til filen)
  • begrænse adgang til information i f.eks. økonomiprogrammer
  • adgang til Internet
  • adgang til virksomhedens data fra Internettet
  • antivirus program for at hindre virus på virksomhedens computere
Det er afgørende for virksomhedernes økonomi, troværdig og ikke mindst overlevelsesmuligheder, at der er kontrol over virksomhedens IT-sikkerhed. Mindre og mellemstore virksomheder har ofte ikke de nødvendige kompetencer og ressourcer, der skal til for at vurdere, hvilke it-sikkerhedsinitiativer, de har behov for. IT-sikkerhed i virksomheder er meget vigtigt. Man skal have en rigtig effektiv firewall, som kan sørge for at alle oplysninger i og fra firmaet ikke kommer i forkerte hænder. Derudover skal man i virksomheder søge for at lave backup af data, typisk hver nat, således at man ikke mister for meget hvis en server går ned eller andet. Virusprogrammer er også undværlige idet der kommer meget snask ind især via mail. Virksomheder skal også sikre sig mod trojanske heste og andet spyware.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...