Gå videre til hovedindholdet

SEO begrebet og mere

Gravet i begrebet ‘SEO’

På mange måder, har vi opnået store resultater, efter vi begyndte at grave i begrebet ‘SEO’, som kort og godt betyder search engine optimization - og på dansk, søgemaskineoptimering. Det er godt og vel 10 år siden, at vi første gange stiftede bekendtskab med udtrykket, og man må sige, at det har åbnet en masse døre for os, som jeg ellers ikke troede, var muligt.

Opnået at forøge salgstallet på mange forskellige webshops

Vi har blandt andet opnået at forøge salgstallet på mange forskellige webshops med op til 50%, og det er måske endda i underkanten. Udover det har vi skabt langt større besøgstal på vores blogs og fået langt flere folk til at stifte bekendtskab med diverse webshops. Her kommer lidt historie om hvordan vi fik konverteret nogle ellers kedelige hjemmesideprojekter til spændende projekter, der gav store gevinster – både på økonomisk og personligt plan.

Det hele startede, da vi begyndte at rode lidt med blogs på nettet. Vi har altid været meget snaksalige personer, og altid har vi ytret meninger og stået fast, hvor vi mente, at vi havde fodfæste – dog har vi altid accepteret en debat eller diskussion, for man skal huske at udvide sine horisonter og enten be- eller afkræftes i sine meninger og holdninger. Dette har mange mennesker lagt mærke til, og det har måske for nogen, været en smule irriterende at skulle tage alle samtaleemner og vende og dreje dem for tanker herom. Det har egentligt altid været lidt et handikap for mig, og derfor var der en god ven, der foreslog mig, at jeg kunne lave en blog, hvor jeg kunne ytre alle mine meninger og holdninger og på den måde skabe debat, som jeg i fred og ro kunne diskuterede med ligesindede. Det gjorde jeg så, men jeg synes egentligt ikke at der kom nogle besøgende, der hverken gad at læse eller diskutere mine holdninger. Dette begyndte at irritere mig, og derfor gik jeg igang med at søge på nettet, om hvordan man skabte mere opmærksom heromkring, og der faldt jeg for første gang over begrebet SEO, som straks fangede min interesse.

Der gik ikke lang tid, inden jeg begyndte at arbejde med SEO optimering på min blog. Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg ikke bare kunne blogge om ALT, men jeg blev nødt til at have et emne, som jeg så kunne holde mig til på min blog. et endte med, at jeg havde tre blogs, hvor jeg skrev om alt fra boligindretning til politik. Jeg blev bedre og bedre til at SEO-optimere mine sider, og der begyndte så småt at komme besøgende på mine hjemmesider. Det var jo dejligt! Lidt efter lidt fik jeg opbygget en fast læserskare, og jeg fandt på nogle mere kreative indgangsvinkler til mine indlæg, så de lagde op til debat – og snart begyndte folk at kommentere på mine holdninger og bekendegav deres. Det var virkelig fedt, og det har hjulpet meget på det personlige plan ligeledes!

Jeg har efterhånden haft et par forskellige webshops, som jeg har søgemaskineoptimeret, og her er resultaterne også steget i vejret. I min første webshop, hvor jeg for alvor begyndte at implementere søgemaskinevenlige tekster, titler, osv. på, der forøgede jeg mit salg med 50% på en periode på et år – det er altså helt godt. Selvom jeg kun have fem produkter (nogle gange et mere eller et mindre), så er det altså et rigtig godt resultat at kunne øge salgsraten med så meget – det kan jeg godt lige love jer for.

Det var mine erfaringer med søgemaskineoptimering, og jeg håber at I kunne bruge mine ord til noget fornuftigt – og forhåbentligt har det inspireret jer til selv at gå igang med SEO, eller at hyre en ekspert der kan gennemgå jeres sider for jeg.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  Indholdssider  i kontrolpanelet I sektionen 

Søgemaskineoptimering er en videnskab indenfor online markedsføring

Søgemaskineoptimering Søgemaskineoptimering er en moderne tidsalder internet markedsføring videnskab, historie succes for flere internetportaler for bred vifte af online-forretning. Men det egentlige spørgsmål: “Hvad er en endelig afgørelse marketing søgemaskineoptimering?” Det er et spørgsmål, der popper op i hovedet på hver eneste virksomhed ejer over hele kloden. Før søgemaskineoptimering marketing, vil jeg tage dig gennem forskellige former for markedsføring almindelig i markedet. Markedsføring Offline – Tag som et eksempel pizza levering butik, hvor hver én markedsføringstilladelse, der skal gøres offline, og i dette tilfælde vil de blive rettet aviser, billboards, på tværs af vejen, populære radio-og tv til at fremme deres nye pizza produkt. Marketing online og offline – Antag, at du er nødt til at rejse, websted og ønsker at bringe klienter. I dette tilfælde kan du vælge både online såvel som offline markedsføring kanal er nævnt i det foregående eksempel. Marketing  Nogle
Som en naturlig del er  søgemaskineoptimering  blevet en del af hverdagen for hjemmesideejere og det tager Dynamicweb naturligvis højde for. Når du for eksempel har lavet en side i Dynamicweb, kan du højre klikke og vælge ”Egenskaber”. Under Egenskaber kan du tilføje en titel. Denne titel skal indeholde de vigtigste nøgleord for siden, hvor det vigtigste står først. Ud over titel kan du også lave en beskrivelse. Denne beskrivelse bliver i fagsprog kaldet meta description. Teksten du skriver her, er det stykke tekst, der står under sidens titel, når du søger på Google. Det er vigtig at lave en god beskrivelse, der dels beskriver din side og dels indeholder de vigtigste nøgleord, så Google kan finde den. Det er også en god idé at snakker med firmaet, der lavede din DynamicWeb. De kan nemlig sørge for at dine sider, får en god url. Den skal nemlig helst hedde det samme som sidens navn. Har du billeder på din hjemmeside, skal du også helst tilføje tekster til billederne. Disse tek