Gå videre til hovedindholdet

Internet

Søgeord
Vælg op til 20 søgeord, som kunderne kan tænkes at bruge, når de leder efter dig eller ydelser som dine. Så øger du sandsynligheden for, at de finder dig.
Profilside
Et faneblad med en kort tekst, der fortæller om din virksomhed, så kunden får lyst til at handle med dig.
Sloganlinje
En kort linie med dit slogan eller et fyndigt udsagn om dine produkter. Slå an med et slogan.
Storskrift
Hver søgning giver kunden en liste af annoncører at vælge mellem. Skriv dit firmanavn med større bogstaver. Så får læseren øje på dig.
Logo
Et godt logo er som et ansigt, man aldrig glemmer. Brug det i annoncen og bliv genkendt.
Link
Led kunderne ind på din hjemmeside med et link på degulesider.dk. Så har du endnu større chancer for at få kontakt.
Bestil info 
Gør det let at nå dig. Her kan kunden skrive en besked til dig, bede om at blive kontaktet eller bestille varer, tilbud eller anden information.
Bannerformater
formatbeskrivelse
GIFIngen andre krav end at dimensioner og størrelse overholdes.
JPGIngen andre krav end at dimensioner og størrelse overholdes.
HTMLDet er muligt at levere banneret i html format, med evt. interaktivitet f.eks. dropdown menu eller mouseover effekter. Klik på formatet for at læse yderligere info.
FLASHDet er også muligt at levere banneret i flash format, men her er der lidt flere forholdsregler. Banneret skal leveres i flash version 6 med ClickTag. Klik på formatet for at læse yderligere info.

Yderligere bannerkrav
typebeskrivelse
Animations loopUbegrænset antal loops, dog tages forbehold for banner til www.jubii.dk, dette må ikke loope.
VarighedUbegrænset tid, dog tages forbehold for banner til www.jubii.dk, dette må max. have en varighed på 10 sekunder.
banner rotationDer kan maksimalt være 3 bannere i rotation på samme plads.
Alternativ tekstAlternativ teksten til et banner må max. være på 128 karakterer.
URL linkAlle bannere skal leveres med mindst ét aktivt URL link. Desuden skal alle links i banneret sættes til at åbne i et nyt vindue.
LydDet er ikke muligt at få lyd på banneret.
KompatibilitetAlle bannere skal virke fejlfrit på de mest gængse operativsystemer, de skal ydermere virke på 4.0 eller nyere versioner af Internet explorer & Netscape.
FonteDet er ikke tilladt at bruge eksterne fonte til et HTML banner, alle font typer brugt i et banner skal være standard fonte, medmindre disse er embedded i banneret. (se flash format for yderligere info)
FilnavneAlle filnavne skal være med små bogstaver og må max. være på 8 karakterer.
Frist for indsendelse af bannerAlle bannere skal være De Gule Sider A/S i hænde senest 5 arbejdsdage inden annonceperioden starter.
Indsendelse af bannerDe af kunden producerede bannere skal sendes til os med firmanavn og telefonnummer stående i emnelinien. De Gule Sider A/S vil derefter sikre sig, at banneret overholder ovenstående krav for slutteligt at uploade banneret til det jf. kontrakten aftalte spot. 

Rich Media bannere.

HTML bannere:
Det er tilladt at bruge eksterne HTML/ASP/PHP kilder til et banner, sålænge det er defineret via et link.
Javascript er ligeledes tilladt, man skal dog være opmærksom på, at ikke alle brugere kan se/læse javascripts af sikkerhedsmæssige årsager.
Dropdown bannere skal laves med eksterne links, som skal være klart definerede i HTML koden. Det bør undgåes at henvise banner links til websider bygget op i frames, da dette vil forhindre brugeren i at se hele hjemmesiden. da dette vil forhindre brugeren i at se hele siden. Det er også tilladt at lave banneret i DHTML, sålænge det holder sig indenfor banner dimensionerne. Det er IKKE tilladt at bruge CSS/Stylesheets i et banner, da det kan få indflydelse på sitets layout. RM bannertyper (HTML, ASP, PHP, JS, DHTML, FLASH) må IKKE indeholde head & body tags, da disse er skadelige for layoutet. 

FLASH bannere:
Flash bannere skal leveres i flash version 6.
Der skal oprettes et ClickTag i flash bannere, som skal tilknyttes en variabel på max. 8 karakterer. Se her for en udviddet beskrivelse af ClickTagget. Der skal oprettes et lag i flashbanneret, dette lag skal ligge øverst og indeholde en usynlig knap. Denne knap skal dække hele banneret og indeholde ClickTagget.

Flash bannere med mere end et link:
Flash bannere med mere end ét link skal leveres i flash version 5. Hvert link skal have et unikt clicktag.
Her skal der ikke laves et ekstra lag med en knap, som dækker hele banneret, da hvert link skal kunne klikkes på.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...