Gå videre til hovedindholdet

Internet

Søgeord
Vælg op til 20 søgeord, som kunderne kan tænkes at bruge, når de leder efter dig eller ydelser som dine. Så øger du sandsynligheden for, at de finder dig.
Profilside
Et faneblad med en kort tekst, der fortæller om din virksomhed, så kunden får lyst til at handle med dig.
Sloganlinje
En kort linie med dit slogan eller et fyndigt udsagn om dine produkter. Slå an med et slogan.
Storskrift
Hver søgning giver kunden en liste af annoncører at vælge mellem. Skriv dit firmanavn med større bogstaver. Så får læseren øje på dig.
Logo
Et godt logo er som et ansigt, man aldrig glemmer. Brug det i annoncen og bliv genkendt.
Link
Led kunderne ind på din hjemmeside med et link på degulesider.dk. Så har du endnu større chancer for at få kontakt.
Bestil info 
Gør det let at nå dig. Her kan kunden skrive en besked til dig, bede om at blive kontaktet eller bestille varer, tilbud eller anden information.
Bannerformater
formatbeskrivelse
GIFIngen andre krav end at dimensioner og størrelse overholdes.
JPGIngen andre krav end at dimensioner og størrelse overholdes.
HTMLDet er muligt at levere banneret i html format, med evt. interaktivitet f.eks. dropdown menu eller mouseover effekter. Klik på formatet for at læse yderligere info.
FLASHDet er også muligt at levere banneret i flash format, men her er der lidt flere forholdsregler. Banneret skal leveres i flash version 6 med ClickTag. Klik på formatet for at læse yderligere info.

Yderligere bannerkrav
typebeskrivelse
Animations loopUbegrænset antal loops, dog tages forbehold for banner til www.jubii.dk, dette må ikke loope.
VarighedUbegrænset tid, dog tages forbehold for banner til www.jubii.dk, dette må max. have en varighed på 10 sekunder.
banner rotationDer kan maksimalt være 3 bannere i rotation på samme plads.
Alternativ tekstAlternativ teksten til et banner må max. være på 128 karakterer.
URL linkAlle bannere skal leveres med mindst ét aktivt URL link. Desuden skal alle links i banneret sættes til at åbne i et nyt vindue.
LydDet er ikke muligt at få lyd på banneret.
KompatibilitetAlle bannere skal virke fejlfrit på de mest gængse operativsystemer, de skal ydermere virke på 4.0 eller nyere versioner af Internet explorer & Netscape.
FonteDet er ikke tilladt at bruge eksterne fonte til et HTML banner, alle font typer brugt i et banner skal være standard fonte, medmindre disse er embedded i banneret. (se flash format for yderligere info)
FilnavneAlle filnavne skal være med små bogstaver og må max. være på 8 karakterer.
Frist for indsendelse af bannerAlle bannere skal være De Gule Sider A/S i hænde senest 5 arbejdsdage inden annonceperioden starter.
Indsendelse af bannerDe af kunden producerede bannere skal sendes til os med firmanavn og telefonnummer stående i emnelinien. De Gule Sider A/S vil derefter sikre sig, at banneret overholder ovenstående krav for slutteligt at uploade banneret til det jf. kontrakten aftalte spot. 

Rich Media bannere.

HTML bannere:
Det er tilladt at bruge eksterne HTML/ASP/PHP kilder til et banner, sålænge det er defineret via et link.
Javascript er ligeledes tilladt, man skal dog være opmærksom på, at ikke alle brugere kan se/læse javascripts af sikkerhedsmæssige årsager.
Dropdown bannere skal laves med eksterne links, som skal være klart definerede i HTML koden. Det bør undgåes at henvise banner links til websider bygget op i frames, da dette vil forhindre brugeren i at se hele hjemmesiden. da dette vil forhindre brugeren i at se hele siden. Det er også tilladt at lave banneret i DHTML, sålænge det holder sig indenfor banner dimensionerne. Det er IKKE tilladt at bruge CSS/Stylesheets i et banner, da det kan få indflydelse på sitets layout. RM bannertyper (HTML, ASP, PHP, JS, DHTML, FLASH) må IKKE indeholde head & body tags, da disse er skadelige for layoutet. 

FLASH bannere:
Flash bannere skal leveres i flash version 6.
Der skal oprettes et ClickTag i flash bannere, som skal tilknyttes en variabel på max. 8 karakterer. Se her for en udviddet beskrivelse af ClickTagget. Der skal oprettes et lag i flashbanneret, dette lag skal ligge øverst og indeholde en usynlig knap. Denne knap skal dække hele banneret og indeholde ClickTagget.

Flash bannere med mere end et link:
Flash bannere med mere end ét link skal leveres i flash version 5. Hvert link skal have et unikt clicktag.
Her skal der ikke laves et ekstra lag med en knap, som dækker hele banneret, da hvert link skal kunne klikkes på.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

marketing og markedsføring på nettet

Vi er en virksomhed med kompetente folk med erfaring og viden om forskellige discipliner inden for marketing og markedsføring på nettet. Vores firma navn udtrykker, hvad der er vores primære fokus er, nemlig, markedsføring i søgemaskiner.

SEM står for Search Engine Marketing og vi kommer til at blive en bidragyder til dine markedsføringskroner generere flere indtægter (ROI), og det vil vi demonstrere for dig. Valget af den rigtige kanal på internettet er vigtig. Vi skal hjælpe dig med, samt til at sikre, at din markedsføring på internettet arbejder sammen med din øvrige markedsføring.

Du kan endda, med de enkle trin til at komme i gang med markedsføring i søgemaskiner. Men som i de fleste andre områder, kan resultatet blive langt bedre, hvis du bruger de professionelle. Vi tør sige, at vi er professionelle i området og kan hjælpe dig med at oprette, drive og overvåge din markedsføring på internettet. Gennem målinger dokumentere for dig, at du får relevante besøgende, hurtig ROI og øge…

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.


Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret p…

En lokal søgning i søgemaskiner

Ønsker din virksomhed at være synlig i Google, når en potentiel kunde i området søger efter et produkt eller en service, som du giver? Vil din virksomhed gerne fuld kontrol over, hvilke oplysninger der er synlige i Google? Eller vil din virksomhed gerne ændre åbningstiderne for en bestemt periode, skal du ændre den angivne telefonnummer eller måske tilføje den korrekte logo? Så skal du læse videre her om Google Min Virksomhed.

Tag ejerskab af din virksomhed i dag
En lokal søgning i søgemaskiner er de mest almindelige rute folk hen, når de søger information om en lokal virksomhed, service eller produkt. For eksempel, de får den mest relevante pizzarestaurant i det lokale område, uanset om de søger efter "pizza restaurant, [sted]". Den post kan blive optimeret med, herunder adresse, åbningstider og telefonnumre (se klippet nedenfor). Hvis din virksomhed ikke har taget ejerskab af posten, er sandsynligheden lav, at din virksomhed vil være synlig i lokale resultat.

Ifølge Google…