Gå videre til hovedindholdet

Jeg behøver flere besøgende på min hjemmeside

Jeg har for lang tid siden oprettet en hjemmeside


Jeg har for lang tid siden oprettet en hjemmeside, hvor man kan sammenligne forskellige internetudbydere, og på den måde finde den, der passer bedst til en selv, men som samtidig er den billigste udbyder. Jeg har nogle få reklamer fra Google på hjemmesiden, som fungerer via Adsense, men indtjeningen af disse reklamer afhænger af, hvor mange mennesker, der klikker på dem. Der er ikke så mange besøgende på min hjemmeside, som jeg kunne tænke mig, og jeg har ikke lyst til at reklamere på forskellige sider, bare for at få nogle få hits på mit site. Derfor overvejer jeg nu at få et SEO Kursus, altså et kursus i søgemaskineoptimering.

Selvom jeg ikke sælger noget produkt

Selvom jeg ikke sælger noget produkt som sådan, så vil jeg jo gerne have flere besøgende på mit site. Hvis bare 1 % klikker på mine reklamer, så vil flere tusinde besøgende om måneden jo betyde, at jeg ville få nok indtjening til at dække mine udgifter, og mere til. Det ville også være ret fedt, hvis min hjemmeside blev så populær, at alle brugte den, når de skulle finde ud af hvilken internetudbyder, de ville have, ikke så meget pga. indtjeningen, men mere fordi jeg synes det kunne være ret sejt at eje så stort et site.

Så vidt som jeg har forstået, så består søgemaskineoptimering i at forstå, hvordan Google finder hjemmesider frem, når man søger på fx ”Internetudbydere”. Når man ved, hvordan Google fungerer, så kan man også optimere resultaterne, så man kommer til at stå højere på listen, og hvis man er et af de første 3 resultater, får man altså mange, mange flere besøgende, end hvis man står et sted på side 4.

Kunne godt finde på at åbne webshop


Jeg kunne også godt tænke mig at åbne min egen webshop  for at sælge diverse netværksudstyr, og måske udvide når jeg får kunder nok, men det, der stopper mig lige nu, er at jeg ikke er sikker på, om det overhovedet kan betale sig at starte. Det kræver jo, at folk køber noget fra min webshop, for at det hele ikke skal give underskud, og som det ser ud nu, så ville det ikke være smart. Men hvis jeg nu får et SEO kursus, så kan det være, at jeg kan få flere kunder, og så kunne det måske være en ret god idé at starte webshoppen. Det ville jo gøre sitet perfekt, hvis man kunne sammenligne internetudbydere, finde den billigste, og så samtidig købe netværksudstyr – på samme site – så kunne jeg tilbyde den perfekte service til folk, der enten ikke har internet endnu, skal til at opgradere, eller til dem som bare har brug for en ny router eller andet.

Noget andet, der stopper mig i at starte min egen webshop

Noget andet, der stopper mig i at starte min egen webshop, er at jeg slet ikke kan finde ud af at kode. Hvis jeg derfor skulle ansætte en til at bygge webshoppen op fra bunden, så ville det koste mig flere tusinde kroner, og det er jeg overhovedet ikke interesseret i, specielt ikke når jeg ikke har nogle besøgende lige nu. Men så var det jo jeg faldt over Brand Design, som også tilbyder SEO kurser. Jeg kan jo læse mig frem til, at de er partnere med Min onkels røv, og så kunne det være jeg kunne få dem til at hjælpe mig med at lave en webshop samtidig. Så ville jeg slå to fluer med ét smæk.
Nu får vi se, jeg skal lige overveje det lidt mere, inden jeg begynder at bruge penge på noget som helst.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  Indholdssider  i kontrolpanelet I sektionen 

Søgemaskineoptimering er en videnskab indenfor online markedsføring

Søgemaskineoptimering Søgemaskineoptimering er en moderne tidsalder internet markedsføring videnskab, historie succes for flere internetportaler for bred vifte af online-forretning. Men det egentlige spørgsmål: “Hvad er en endelig afgørelse marketing søgemaskineoptimering?” Det er et spørgsmål, der popper op i hovedet på hver eneste virksomhed ejer over hele kloden. Før søgemaskineoptimering marketing, vil jeg tage dig gennem forskellige former for markedsføring almindelig i markedet. Markedsføring Offline – Tag som et eksempel pizza levering butik, hvor hver én markedsføringstilladelse, der skal gøres offline, og i dette tilfælde vil de blive rettet aviser, billboards, på tværs af vejen, populære radio-og tv til at fremme deres nye pizza produkt. Marketing online og offline – Antag, at du er nødt til at rejse, websted og ønsker at bringe klienter. I dette tilfælde kan du vælge både online såvel som offline markedsføring kanal er nævnt i det foregående eksempel. Marketing  Nogle
Som en naturlig del er  søgemaskineoptimering  blevet en del af hverdagen for hjemmesideejere og det tager Dynamicweb naturligvis højde for. Når du for eksempel har lavet en side i Dynamicweb, kan du højre klikke og vælge ”Egenskaber”. Under Egenskaber kan du tilføje en titel. Denne titel skal indeholde de vigtigste nøgleord for siden, hvor det vigtigste står først. Ud over titel kan du også lave en beskrivelse. Denne beskrivelse bliver i fagsprog kaldet meta description. Teksten du skriver her, er det stykke tekst, der står under sidens titel, når du søger på Google. Det er vigtig at lave en god beskrivelse, der dels beskriver din side og dels indeholder de vigtigste nøgleord, så Google kan finde den. Det er også en god idé at snakker med firmaet, der lavede din DynamicWeb. De kan nemlig sørge for at dine sider, får en god url. Den skal nemlig helst hedde det samme som sidens navn. Har du billeder på din hjemmeside, skal du også helst tilføje tekster til billederne. Disse tek