Gå videre til hovedindholdet

Sådan beregner du din maksimale CPC Pris i Adwords

Det er vigtigt, når du arbejder med Adwords annoncering

Det er vigtigt, når du arbejder med Adwords annoncering, at du er opmærksom på, at dine kampagner/annoncegrupper er profitable. Når du har oprettet en optimal kampagnestruktur, vil du kunne fordele dine budgetter mellem dine kampagner. Jo bedre struktur du har på dine kampagner, annoncegrupper og dine søgeordspuljer, jo lettere vil du have ved at optimere dine budgetter og CPC priser mellem dine søgeordspuljer. 
Husk at have fokus på Quality Score og ikke kun CPC

Du sætter dine CPC på annoncegruppeniveau eller på søgeordsniveau. Ofte starter man ud på annoncegruppe niveau og tildeler sine pulje af søgeord denne samme CPC. Men du vil hurtigt finde ud af, at nogle søgeord kræver et højere CPC niveau end andre søgeord.
Husk altid at være opmærksom på søgeordets Quality Score (QS eller på dansk kvalitetsresultat). Du skal ikke udelukkende fokusere på din CPC for at øge dine placeringer. Du skal altid kigge på dit søgeords quality score.
“Quality Score” er et mål for hvor relevant dit søgeord er i forhold til din annoncegruppe, kampagne, landingsside og for den person der har fortaget søgningen.

Følgende faktorer påvirker dit søgeords Quality Score:

(1) Søgeordets historiske CTR (Click Through Rate). Tidligere performance.
(2) Destinationswebadressen historiske CTR (Click Through Rate). Tidligere performance.
(3) Den overordnede Adwords kontos performance (på tværs af alle kampagner).
(4) Kvaliteten af dine landingsside. Landingssiden skal være relevant for søgeordet.
(5) Søgeordets relevans ifht. annoncegruppen og overordnede kampagne.
(6) Søgeordets relevans ifht. søgningen.
(7) Hvordan ser den historiske performance ud for søgeordet ifht. din målretning.
(8) Historisk performance forskelle mellem enheder (desktop, tablet & mobil)
Husk at holde fokus på ovenstående faktorer og forsøg så vidt muligt at gruppere dine kampagner så godt og lave relevante og optimerede landingssider, således at du får Quality Scores der nærmer sig 10 (Quality Socre måles på en skal fra 1-10).

Til beregningen af din maks CPC



Du skal naturligvis være opmærksom på, at du ikke betaler for meget for dine klik. For høje faktiske CPC kan give en negativ forretning. Det ønsker du ikke. 
For at kunne beregne din optimale maks cpc, skal du kende din indtjening på et produkt, din konverteringsfrekvens. Du beregner din maks cpc udfra følgende formel:
Din Profit * Konverteringsfrekvens / 100 = Maksimale CPC (klikpris) 
Sælger du skjorter og tjener 200 kr. for salget af en skjorte, ja, så skal du maksimalt betale 200 kr. for dette salg (cpc). Men du sælger langt fra ved alle klik. En ganske normal konverteringsfrekvens ligger på omkring 2% (kan smildt være højere). Lad os her antage at din konverteringsfrekvens er 2%. 
Vi kan nu beregne din maks CPC (anbefalet maks budpris):
200 kr * 2 / 100 = 4 kroner.
Hvis du forbedrer din konverteringsfrekvens eller kan sælge endnu mere til samme kunder vil du med rette kunne hæve din Maks cpc.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...