Når man arbejder med SEO
Når man arbejder med SEO, kommer man uden tvivl til at komme ud for, at man skal arbejde med ord, som der er rigtig stor konkurrence på. Men hvordan skal man gribe det an, når side 1 virker som en umulig opgave? I dette indlæg vil jeg med udgangspunkt i alarmsystemer, give et konkret bud på, hvordan man kan gribe det an.Vurder konkurrencen først
Før vi begynder at snakke om, hvordan man skal gøre, hvis konkurrencen er stor, så er det relevant lige at vende, hvordan man vurderer det. Det er ret nemt. Du kigger på side 1 på Google på dit ord, også kigger du på om dem der ligger der, er optimerede mod det søgeord. Er de ikke det, er konkurrencen ikke stor. Er de alle optimerede tager du skridtet videre, og kigger på alle sidernes linkprofiler. Hvis de alle har en bedre linkprofil end dig, vil det blive svært for dig at outranke dem. I det tilfælde kan du bruge strategien nedenfor.
Opgiv de svære ord og find long tail keywords
Det lyder nedern, men det mest oplagte, hvis du ikke har en realistisk chance for at ranke, er at droppe ordet. For du får ingen værdi ud af at ligge en masse arbejde i at ligge sidst på side 2. Så derfor skal du ud og finde et andet søgeord, du kan gå efter.
Det mest oplagte er at finde en long tail udgave af det søgeord, som du oprindeligt gerne ville fokusere på. Ofte kan du få et godt long tail keyword ved bare at tilføje et ord foran eller bagved det oprindelige ord. I dette tilfælde med alarmsystemer, kunne det oprindelige søgeord have været “alarmsystem”.
Fordi konkurrencen er for hård på det ord, vælger vi at undersøge long tail muligheder. Vi finder frem til et par muligheder “billigt alarmsystem”, “bedste alarmsystem” og “privat alarmsystem”. Så er det bare at bruge keyword planner til at se søgetrafikken, og selvfølgelig lige vurdere konkurrencen igen på disse ord, og se om du har en realistisk chance for at ranke på det.
Sådan kan du gribe det an, hvis du står med et ord, hvor konkurrencen virkelig umulig at håndtere!
Kommentarer
Send en kommentar