Gå videre til hovedindholdet

stort marked for webbureauer

Efterhånden som hjemmesider er blevet noget som alle firmaer og butikker har hjemmesider, er der samtidig opstået et stort marked for webbureauer, der specialisere sig i, at lave unikke og flotte hjemmesider til firmaer. Personligt har jeg et webbureau i Århus, som jeg sværger til. Uheldigvis er der også nogle firmaer, der vælger den nemme, eller måske nærmere, den billige løsning.
Resultatet er ofte:
-          En hjemmeside, der har et design, som ikke udstråler professionalisme og troværdighed.
-          Indhold som ikke er ordentligt administreret ordentlige, hvilket får siden til at virke rodet og uoverskuelig.
-          Manglende viden om hvad kunderne ønsker at finde på hjemmeside. Dermed indeholder siden enten alt for mange oplysninger eller alt for få.
Jeg vil gerne uddybe det med en lille fortælling om det mest tragiske tilfælde som jeg nogensinde har set, når det gjaldt hjemmelavede firmahjemmesider.  Der var tale om et tøjfirma i Århus, der designede speciallavet tøj – altså tøj, der er lidt mere eksklusivt end det du finder i butikkerne. Man skulle tro at deres side ville afspejle dette, men det var desværre ikke tilfældet. Jeg må indrømme, at jeg ikke troede på, at det var firmaets officielle side, da jeg først så den.
Det var tydeligt, at det var en af firmaets egne medarbejdere, som havde lavet siden. Personen havde muligvis alverdens god vilje, men ikke den store erfaring med hjemmesider. Resultatet var en side, der var alt andet end tillidsvækkende. Det mest absurde var, at siden havde valgt at bruge penge på en professionel fotograf til at tage billeder af sidens medarbejdere til hjemmesiden.  Det var et absurd og tragisk tilfælde af dårlig prioritering. Hjemmesiden er i mange tilfælde en forretnings ansigt udadtil. At vælge at nedprioritere den i så høj grad virker tåbeligt.
Personligt så fandt jeg et super webbureau i Århus, da jeg skulle have lavet en hjemmeside til mit firma. Der var styr på tingene og de vidste, hvordan de skulle balancere mine ønsker med det kunderne vil have.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...