Gå videre til hovedindholdet

TUTORIAL: SKÆVE LINJER MED CSS

Moden inden for webdesign er meget flat, firkantet og windows 8 agtigt lige for tiden, men hvem siger at man skal følge moden og man ikke kan skabe sin egen? Det er hvertfald en fantatisk måde at skille sig ud på fra alle andre. Det er også hvad denne norske tømmervirksomhed har tænkt (gætter jeg på).
Når det så er sagt har de gjort det på en unødvendig måde, de har nemlig valgt at bruge billeder til at få effekten frem, ikke at det er forkert, men det kan gøres smartere. Med billeder er der mere browseren skal loade og det kan måske være langsommere og være mere irriterende for brugeren at skulle vente på siden loader færdig.
Det samme resultat kan opnåes med ren CSS så hvorfor ikke bruge det? – Når jeg leder på nettet er der en løsning som går meget igen og ser ud til at det er den folk foretrækker, det er så bare den forkerte. Så når det er muligt har jeg selvfølgelig tænkt mig at sprede budskabet da min metode er smartere ;-)
Først den forkerte måde så du ved hvad du IKKE skal gøre: Den første er med at manipulere med rammerne på en div, fordi at hver side er af rammen er vinklet 45 grader i hjørnet op imod en af de andre sider.
Her er et eksempel til at illustrere det:
Det kræver ikke skide meget kode for at opnå denne effekt, se bare her:
Skal man så bruge denne metode til at lave noget ala det eksempel jeg viste tidligere skal man så have gjort nogle af siderne transparente og ændret i størrelserne.  Og så kommer der pludselig lidt mere kode, og der er med at holde tungen lige i munden for at få valgt de rigtige størrelser osv. Se eksempel på den forkerte måde her:
Nu kommer det du har ventet på! Nemlig den rigtige metode.
Først beklager jeg at jeg var så længe om at komme til sagen, men jeg synes det er vigtigt at vide præcis hvorfor man skal vælge noget frem for noget andet, så altså også vide hvorfor man ikke skal gøre det ene!
Men lad os komme i gang:
Det første vi gør er at få lavet et nyt stylesheet med vores basic styles:

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  Indholdssider  i kontrolpanelet I sektionen 

Søgemaskineoptimering er en videnskab indenfor online markedsføring

Søgemaskineoptimering Søgemaskineoptimering er en moderne tidsalder internet markedsføring videnskab, historie succes for flere internetportaler for bred vifte af online-forretning. Men det egentlige spørgsmål: “Hvad er en endelig afgørelse marketing søgemaskineoptimering?” Det er et spørgsmål, der popper op i hovedet på hver eneste virksomhed ejer over hele kloden. Før søgemaskineoptimering marketing, vil jeg tage dig gennem forskellige former for markedsføring almindelig i markedet. Markedsføring Offline – Tag som et eksempel pizza levering butik, hvor hver én markedsføringstilladelse, der skal gøres offline, og i dette tilfælde vil de blive rettet aviser, billboards, på tværs af vejen, populære radio-og tv til at fremme deres nye pizza produkt. Marketing online og offline – Antag, at du er nødt til at rejse, websted og ønsker at bringe klienter. I dette tilfælde kan du vælge både online såvel som offline markedsføring kanal er nævnt i det foregående eksempel. Marketing  Nogle
Som en naturlig del er  søgemaskineoptimering  blevet en del af hverdagen for hjemmesideejere og det tager Dynamicweb naturligvis højde for. Når du for eksempel har lavet en side i Dynamicweb, kan du højre klikke og vælge ”Egenskaber”. Under Egenskaber kan du tilføje en titel. Denne titel skal indeholde de vigtigste nøgleord for siden, hvor det vigtigste står først. Ud over titel kan du også lave en beskrivelse. Denne beskrivelse bliver i fagsprog kaldet meta description. Teksten du skriver her, er det stykke tekst, der står under sidens titel, når du søger på Google. Det er vigtig at lave en god beskrivelse, der dels beskriver din side og dels indeholder de vigtigste nøgleord, så Google kan finde den. Det er også en god idé at snakker med firmaet, der lavede din DynamicWeb. De kan nemlig sørge for at dine sider, får en god url. Den skal nemlig helst hedde det samme som sidens navn. Har du billeder på din hjemmeside, skal du også helst tilføje tekster til billederne. Disse tek