Gå videre til hovedindholdet

TUTORIAL: SKÆVE LINJER MED CSS

Moden inden for webdesign er meget flat, firkantet og windows 8 agtigt lige for tiden, men hvem siger at man skal følge moden og man ikke kan skabe sin egen? Det er hvertfald en fantatisk måde at skille sig ud på fra alle andre. Det er også hvad denne norske tømmervirksomhed har tænkt (gætter jeg på).
Når det så er sagt har de gjort det på en unødvendig måde, de har nemlig valgt at bruge billeder til at få effekten frem, ikke at det er forkert, men det kan gøres smartere. Med billeder er der mere browseren skal loade og det kan måske være langsommere og være mere irriterende for brugeren at skulle vente på siden loader færdig.
Det samme resultat kan opnåes med ren CSS så hvorfor ikke bruge det? – Når jeg leder på nettet er der en løsning som går meget igen og ser ud til at det er den folk foretrækker, det er så bare den forkerte. Så når det er muligt har jeg selvfølgelig tænkt mig at sprede budskabet da min metode er smartere ;-)
Først den forkerte måde så du ved hvad du IKKE skal gøre: Den første er med at manipulere med rammerne på en div, fordi at hver side er af rammen er vinklet 45 grader i hjørnet op imod en af de andre sider.
Her er et eksempel til at illustrere det:
Det kræver ikke skide meget kode for at opnå denne effekt, se bare her:
Skal man så bruge denne metode til at lave noget ala det eksempel jeg viste tidligere skal man så have gjort nogle af siderne transparente og ændret i størrelserne.  Og så kommer der pludselig lidt mere kode, og der er med at holde tungen lige i munden for at få valgt de rigtige størrelser osv. Se eksempel på den forkerte måde her:
Nu kommer det du har ventet på! Nemlig den rigtige metode.
Først beklager jeg at jeg var så længe om at komme til sagen, men jeg synes det er vigtigt at vide præcis hvorfor man skal vælge noget frem for noget andet, så altså også vide hvorfor man ikke skal gøre det ene!
Men lad os komme i gang:
Det første vi gør er at få lavet et nyt stylesheet med vores basic styles:

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

marketing og markedsføring på nettet

Vi er en virksomhed med kompetente folk med erfaring og viden om forskellige discipliner inden for marketing og markedsføring på nettet. Vores firma navn udtrykker, hvad der er vores primære fokus er, nemlig, markedsføring i søgemaskiner.

SEM står for Search Engine Marketing og vi kommer til at blive en bidragyder til dine markedsføringskroner generere flere indtægter (ROI), og det vil vi demonstrere for dig. Valget af den rigtige kanal på internettet er vigtig. Vi skal hjælpe dig med, samt til at sikre, at din markedsføring på internettet arbejder sammen med din øvrige markedsføring.

Du kan endda, med de enkle trin til at komme i gang med markedsføring i søgemaskiner. Men som i de fleste andre områder, kan resultatet blive langt bedre, hvis du bruger de professionelle. Vi tør sige, at vi er professionelle i området og kan hjælpe dig med at oprette, drive og overvåge din markedsføring på internettet. Gennem målinger dokumentere for dig, at du får relevante besøgende, hurtig ROI og øge…

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.


Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret p…

En lokal søgning i søgemaskiner

Ønsker din virksomhed at være synlig i Google, når en potentiel kunde i området søger efter et produkt eller en service, som du giver? Vil din virksomhed gerne fuld kontrol over, hvilke oplysninger der er synlige i Google? Eller vil din virksomhed gerne ændre åbningstiderne for en bestemt periode, skal du ændre den angivne telefonnummer eller måske tilføje den korrekte logo? Så skal du læse videre her om Google Min Virksomhed.

Tag ejerskab af din virksomhed i dag
En lokal søgning i søgemaskiner er de mest almindelige rute folk hen, når de søger information om en lokal virksomhed, service eller produkt. For eksempel, de får den mest relevante pizzarestaurant i det lokale område, uanset om de søger efter "pizza restaurant, [sted]". Den post kan blive optimeret med, herunder adresse, åbningstider og telefonnumre (se klippet nedenfor). Hvis din virksomhed ikke har taget ejerskab af posten, er sandsynligheden lav, at din virksomhed vil være synlig i lokale resultat.

Ifølge Google…