Gå videre til hovedindholdet

Google ønsker virksomheder skal til at være mere proaktive

Vi har også skrevet et indlæg om vigtigheden af at have en optimeret virksomhedsfortegnelse i Google!


Rediger din virksomhedsfortegnelse direkte i søgeresultaterne


Google ønsker virksomheder til at være mere proaktive med at opdatere og bruge deres forretning notering. Opdatering af din virksomhed, for eksempel, deres åbningstider i ferier og helligdage, er det en win-win-situation for både Google og virksomheden selv. Derfor behøver du ikke nødt til at forlade Google-Søgning til at administrere din virksomhed.

I juli 2017 testet Google en kontrolpanelet for Google er Min Virksomhed, hvor virksomhederne er i stand til at redigere deres posteringer direkte i søgeresultaterne. I begyndelsen af september 2017 rullet opdateringen ud. Det eneste du behøver at gøre, er at være logget ind med den konto, der har ejerskabet af post. Så kan du bare søge for din virksomhed i Google-Søgning, og en menu, hvor du kan optimere din notering vil derefter være synligt over søgeresultater. Opdateringen er tilgængelig både på desktop og mobile.

Google Min Virksomhed - ændringer direkte i søgeresultaterne 

Dette kan du gøre direkte i søgeresultaterne:


  • Tilføje eller rette oplysninger.
  • Opdatering åbningstider i for eksempel helligdage og ferier.
  • Få et overblik over kundernes anmeldelser.
  • Indlæg indlæg til at engagere brugerne.
  • Dele billeder så, at din virksomhed skiller sig ud.
  • Få et overblik over, hvor mange synspunkter, din fortegnelse er modtaget.
  • Vide, hvornår de brugere, tilføje billeder af din virksomhed på Google.
  • Dele indlæg direkte til Google Søgning og Google Maps

Ifølge Google anvender 82% af brugerne søgemaskiner til at finde information om lokalområdet. Har Google Mail (Google har ikke givet de har et officielt navn) giver dig mulighed for at publicere indhold direkte i Google Search og Google Maps. Dette er en enkel måde for din virksomhed at tiltrække nye kunder, opbygge relationer og vise det unikke ved din virksomhed. Allerede i januar 2016 kom denne opdatering, men kun til den amerikanske præsidentkandidater. Derefter blev den har rullet sig i, at flere og flere brugere. I juni 2017 rullet det helt ud, og alle små virksomheder kan nu gøre brug af denne funktion.

Som du kan se, der er fremhævet i klippet nedenfor, man kan udgive flere poster. De vil så komme op som en "karrusel". De stillinger, der vil kun være synlig i søgeresultaterne i 1 uge. Sætte en stilling op som en begivenhed, er dette synligt, så længe den arrangement er i gang.

Fordelene ved Google Mail kan give din virksomhed:

Dele særlige tilbud eller kampagner, der tilskynder til nye og eksisterende kunder til at drage fordel af de tilbud.

Markere begivenheder og informere kunder om kommende begivenheder.

Vis dine produkter eller tjenester.

Give kunder med et enkelt klik for at bestille eller købe et produkt eller en service.

Mulighed for nemt at tilmelde dig nyhedsbrevet.
Her kan du se, hvordan Google Mail, der ser ud på en mobiltelefon:

Svare direkte på spørgsmål fra brugerne i din virksomhed


Det kan være svært for brugerne at finde det korrekte eller ajourførte oplysninger om lokale virksomheder. Google har derfor nu rullet en ny funktion i din virksomhedsfortegnelse, kaldet "Spørgsmål og svar". Denne opdatering giver brugeren mulighed for at stille spørgsmål direkte i virksomhedsfortegnelsen, men kun via en mobiltelefon.

Alle brugere med en Google-konto kan stille spørgsmål til virksomheden, hvor virksomheden og andre brugere kan svare direkte i tråden. Virksomheden kan styre denne funktion, blandt andre ting, tilføje til de hyppigst stillede spørgsmål i den post, besvarelse af spørgsmål fra brugerne via mobile, som fremhæver det bedste responsene og få en alarm, når et spørgsmål er stillet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO , er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen. Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook , Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler ...

Guide til søgemaskine-optimering i CMS

Din nye hjemmeside kan indstilles til at være mere brugervenlig over for søgemaskiner, således at indholdet lettere optages og indekseres korrekt. Det betyder at brugere, af eksempelvis Google, med større sandsynlighed får vist din side blandt søgeresultaterne. Unikke titler og metadata Titler og metadata angives i  Indholdssider  i kontrolpanelet. Når en indholdsside oprettes eller redigeres, udfyldes felterne  Title ,  Nøgleord  og  Beskrivelse . Title  - Her angives en title (optimalt op til 67 tegn), som kort fortæller noget om indholdet på siden (fx Mine bedste mad-opskrifter med kylling) Nøgleord  - her angives ord som beskriver indholdet, og som benyttes i indholdsteksten (fx mad, opskrifter, kylling) Beskrivelse  - her angives en kort beskrivelse (fx Læs om lækre og sunde retter med kylling) Brugervenlige URL'er Dette punkt kræver at webhotellet understøtter såkaldte .htaccess filer og URL Re-writing. Gå til  ...

Online markedsføring i dag alt andet end kode

For et par år siden var online markedsføring – herunder især disciplinen søgemaskineoptimering – et spørgsmål om at være dygtig til at kode og generere store mængder af (mere eller oftest mindre) relevante links. Programmører og andre folk med en teknisk baggrund havde her en stor fordel. Sådan er det ikke i dag. Tingene har ændret sig i 2018. I dag er det især de, der formår at skabe et godt website – designere, UX-udviklere og til dels programmører – og de, der formår at skabe en god oplevelse på dette site, der har mulighed for at tjene penge på internettet. Søgemaskineoptimering er i dag et spørgsmål om at skabe en god oplevelse for brugeren på websitet. Er de besøgende ikke glad for at bruge sitet, kommer de ikke videre, hjælper smuk kode og mange links ikke. Dette åbner døren for at de kreative, tekstforfatterne, UX’erne og mange andre kan tjene penge på internettet og online markedsføring. En nærmere specifikation af hvem, der har mulighed for at lave en beskæftigelse ud...