Gå videre til hovedindholdet

Jeg bliver nok aldrig en SEO ekspert

Jeg har altid synes at det var fjollet at firmaer ligefrem betalte for at rangere højt på google, men efter at en af mine venner gav mig et hurtigt kursus i SEO, og hvad det betyder at ligge nr. 1, så synes jeg det bestemt ikke.
Ikke at min ven er en SEO ekspert eller noget, men han vidste alligevel ret meget om google optimering. Det var dog mest teorien han havde styr på, og ikke så meget hvordan man gjorde det i praksis. Men jeg er i hvert fald blevet inspireret til at læse videre omkring det.

Jeg har siden hen fundet op til flere danske SEO blogs, hvor de gladelig giver gode råd. Heldigvis er det overraskende let læseligt, når man først lige er blevet bekendt med et par forkortelser og tankegangen.
Jeg har dog ikke i sinde selv at blive en SEO ekspert, da min hjerne lynhurtigt keder sig foran en computer, men det er meget sjovt at vide lidt mere om.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Formålet med SEO

SEO (SØGEMASKINEOPTIMERING) SEO, Search Engine Optimization eller på godt gammeldags dansk, søgemaskineoptimering er et område som henover de sidste 10 år er blevet et krav som man som virksomhed ikke kan ignorere. Formålet med SEO, er at dine kunder, som minimum, kan finde din hjemmeside når de søger efter den. Der ville ikke være meget ide i at have en flot og funktionel hjemmeside hvis ikke der er nogen der besøger den. Det ville svare til at have sin butik placeret i et kælderlokale, med gardinerne trukket for og ingen skilte udenfor. Så er man i hvert fald sikker på at de eneste kunder man ville få, er dem der vidste på forhånd hvor de skulle gå hen.


Hos Hcs Briller har vi SEO som en absolut spidskompetence. Vi har hjulpet flere end 50 virksomheder med at fremme deres placeringer og almen tilstedeværelse på nettet, herunder via Google søgninger, sociale medier som Facebook, Twitter og lignende, samt via generiske søgninger der anvender søgepartnere, brancheportaler mv. Baseret p…

How To Avoid Mistakes In Your Marketing Efforts

We all know the world of digital marketing is constantly changing and the lines are becoming more and more unclear between search, social, local and mobile marketing.With this in mind we are going to look at six things in this series that need to be avoided regardless of all the changes going on around us. 1. Not putting your phone number on your home page It appears from surveys conducted that as much as more than 60% of small businesses are missing out on a massive opportunity by not including their business phone number on on their website header, footer or home page. Another addition that needs to be added to this is that it is even more important that these not be included in an image, graphic or banner but be pure text. This is because in our new smartphone age, tablets and phones and even some browsers can detect phone number formats and turn these into click to dial buttons, however if this is put in a graphic this cannot be read by a smartphone and therefore adds another step…

Seo produkter

BASIC PAKKEBasic-pakken er til dig, der har en nyopstartet hjemmeside og ønsker at blive set på Google. SEO optimerer din hjemmeside, således Google nemt kan finde den samt give dig en høj rangering ved én enkelt søgning. Basic-pakken er god til dig, der har en ny eller lille hjemmeside samt en smule forståelse for tekstforfatning.
PLUS PAKKE Plus-pakken er vores mest købte pakke - den dækker nemlig de fleste ønsker! I pakken får du 1.000 ords SEO-optimeret tekstforfatning, som skal hjælpe dig med at skabe gode resultater på Google og give dig endnu større succes. Plus-pakken er god til dig, der har en forholdsvis lille hjemmeside eller webshop, dog dækker den også de større hjemmesider.
PREMIUM PAKKE Premium-pakken er til dig, som ønsker en god markedsføring på Google. Du får dobbelt op på on-page optimering, linkbuilding samt tekstforfatning i forhold til Plus-pakken. Denne pakke er til dig med en stor hjemmeside/webshop, men også til dig, der har en webshop med stort potentiale fo…